четвъртък, 17 април 2008 г.

Найлона

За производството на 1 кг найлон се използват 8,1 кг петрол, природен газ, въглища, дървесина и биомаса, както и 310 литра вода! Кой по дяволите е измислил това чудо?
Малко история„Найлон“ е търговско наименование на клас синтетични полимери, известни най-общо като полиамиди. За създател на найлона се смята Уолъс Каротърс, който докато работел за DuPont имал задачата да създаде полиамидно влакно, достатъчно надеждно, за да замени азиатската коприна при направата на парашутите, тъй като в навечерието на Втората световна война тя ставала все по-дефицитна. На 28 февруари 1935 г. Каротърс създава половин унция (около 14 гр.) полимер, който бил наречен „полиамид 6-6“. С него се работело трудно поради високата му точка на топене, но последващите обработки превръщат полиамид 6-6 в това, което днес наричаме „найлон“.Първото нещо, за което бил използван найлонът, е четки за зъби – през 1938 г., а през 1940 г. се появили и женските найлонови чорапи. Оскъдицата на естествени тъкани по време на Втората световна война води до възход на найлона и от него се правят парашути, въжета, дъждобрани, покривала, автомобилни части и куп други неща за нуждите на армията.В края на войната 25% от произвежданите текстилни влакна са били вече найлонови, а само 10 години преди това тази материя е била непозната.Екологичен багажИма различни видове найлон. Най-често употребяваният е найлон 6. За производството на 1 кг найлон 6 се използват 8,1 кг материали (петрол, природен газ, въглища, дървесина, биомаса), 310 литра вода (WOW!) и 1,6 кг въздух.УпотребаТекстил и килими – за тази цел се използват около 2/3 от найлона, произвеждан в Европа.Четки за зъби;Чорапи и чорапогащи;Велкро (лепенките за бързо закопчаване върху чанти, някои дрехи и мебели);Въжета, мрежи, струни на музикални инструменти, хирургически конци, корда;Автомобилни и машинни части;Въздушни възглавници;Парашути и др.

Подпиши българска подписка срещу употребата на найлонови торбички!

1 коментар:

Iren каза...

здравей аз също съм на това мнение много хора ми се смеят и ми викат откачено хипи ,но аз смятам ,че съм права и съм много съгласна с теб аз разлепям ръчно правени плакати от мен използвам само материали от природата, защото са безплатни и няма да хабя материал този сайт има смисъл
iren77aa@abv.bg пиши ми мога да помогна